4 techniki na poprawienie jakości strony internetowej

4 techniki na poprawienie jakości strony internetowej

Każdy z nas wie że strona główna to najważniejsze miejsce twojej strony internetowej. To tutaj rozgrywa się najważniejsza akcja pomiędzy użytkownikiem, a witryną, od niej zależą dalsze losy użytkownika – czy pozostanie na stronie czy zmieni zdanie i wróci do wyników wyszukiwania i będzie buszował dalej w internecie aż trafi tam gdzie zostanie odpowiednio dobrze potraktowany przez właściciela – znakomitym UX i czytelną grafiką z dopracowanymi detalami.

1. Hierarchia ważności – UX i intuicyjna strona główna

Głównym celem projektowania strony i jej wykonania to …. Tutaj należy dokładnie zastanowić się po co wykonujemy stronę www ? czy ma to być typowo informacyjny serwis dla lokalnego użytkownika danego miasta np. Tarnowa, czy arcydzieło graficzne budzące zachwyt u odbiorcy doborem koloru czy fantastycznymi zdjęciami… czy chcemy sprzedawać produkt czy promować firmę, zachęcić do zamówienia konkretnej usługi.

Szkicuj i planuj na kartce, zrób zestawienie :

  • dobrze jest wypisać cele jakie ma realizować projektowana strona, wybrać tylko te najważniejsze trzy lub cztery. To pomoże nam w dalszym planowaniu strony internetowej, pozwoli skupić się na obranej już drodze by nie zbaczać z raz obranego kursu tworzenia strony internetowej.
  • przemyśleć czego może oczekiwać użytkownik wchodząc na stronę czy np. ma to być duże zdjęcie i logo, czy może od razu moduł z informacjami, ostatnimi newsami czy usługami. Zaznacz również w swoim zestawieniu skąd przychodzi użytkownik np. lokanie z Tarnowa czy będzie to użytkownik ogólnopolski.
  • zastanowić się co jest charakterystycznego w naszym biznesie lokalnym, co warte jest podkreślenia już na stronie głównej – może warto wypisać atuty już na starcie których nie ma konkurencja, nie każdy wpadnie na pomysł wejścia w zakładkę np. o firmie by tam znaleźć ważne dla nas informacje, zwykle tego typu podstrony są pomijane przez użytkowników

2. Pomyśl nad projektowaną grafiką – szukaj swojej drogi

Jeżeli mamy już plan, wiemy po co nam strona internetowa oraz przemyśleliśmy jej funkcje, warto jeszcze odwiedzić strony internetowe typu galerie css, pinterest.com, awwwards.com, popularny behance.net, galerie internetowe, portfolia firm projektujących strony http://www.hauerpower.com/strony-internetowe-tarnow w celu znalezienia własnego stylu realizacji swojej strony www.

Niekoniecznie będziemy w stanie sami ją wykonać, być może zlecić, jednak jest całe mnóstwo styli i technik wykonania stron, a wiedząc przynajmniej częściowo co chcemy pomożemy wykonawcy lepiej i skuteczniej dla nas podejść do tematu projektowania strony.

3. Dbajmy o spójność zastosowanych elementów naszej strony

Ważne jest to by wchodząc na stronę użytkownik w każdej sekcji, w każdym module widział spójność graficzną i logiczną zastosowanych elementów np.:

  • baner na stronie głównej powinien być stylistycznie dopasowany do grafik użytych na podstronach serwisu.
  • nagłówki sekcji z aktualności czy innych modułów powinny być tożsame z nagłówkami odpowiadających im modułów w podstronach,
  • tytuły powinny być zachowane jedną wielkością i kolorem fontu

Tymi zabiegami damy pewność odwiedzającym że wchodząc na kolejną podstronę naszej strony internetowej są na właściwymi miejscu, jednocześnie będą mogli odnaleźć łatwo nowe funkcjonalności modułów podstron przez analogię do już zaprezentowanych np. na stronie głównej… Jedna stylistyka i ujednolicenie jest gwarantem sukcesu podróży użytkownika przez naszą stronę internetową.

4. Konsultuj każdy etap tworzenia strony

Bardzo ważny jest praktycznie każdy etap wykonania strony, ale szczególnie warto odczekać chwilę czy dać sobie kilka dni odpoczynku na etapie graficznym, po zarysach projektu strony głównej warto skonsultować go, wysłać znajomym, pracownikom, zapytać na forum czy facebooku czy zgodzą się z nami co do obranej drogi. Idealnie jeżeli mamy oszacowaną grupę docelową z którą możemy wymienić się poglądami wypytać o wszystko. Jednym słowem czy trafiamy w ich gusta bo to da nich a nie dla nas i naszych preferencji ma być tworzona strona.

Również dobrze za jakiś czas po uruchomieniu strony zrobić ankietę na temat jak sprawuje się nasza strona, czy analizować na bieżąco statystyki i wyciągać wnioski czy użytkownik odwiedza wystarczająco naszą stronę internetową czy chcielibyśmy by docierał dalej i pozostał na stronie dłużej.

Poprzednia Związek małżeński
Dalej Przeprowadzka firmy nie musi być udręką

0 komentarzy

Nie ma jeszcze komentarzy

Możesz być pierwszy Dodaj Komentarz

Zostaw komentarz