Warzywa do ogrodu na małej przestrzeni

Strona główna Fora Dom i ogród Warzywa do ogrodu na małej przestrzeni

Wyświetlanie 11 wpisów - od 1 do 11 (z 11 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
    Jamie
    Członek

Mieszkam w bloku i marzę o własnym ogrodzie warzywnym, ale często wydaje mi się, że mała przestrzeń to powód do rezygnacji. Jakie warzywa najlepiej nadają się do takich warunków? Czy można je uprawiać w doniczkach lub skrzynkach balkonowych? Jestem całkowitym nowicjuszem, więc chciałbym poznać sprawdzone metody i pomysły, które mogłyby mi pomóc, aby mój mały ogród był owocny i kolorowy. Każda wskazówka byłaby dla mnie na wagę złota, dlatego chętnie wysłucham Waszych doświadczeń!

Finley
    Członek

Na pewno rzodkiewka! 🌱

PhantomDusk
    Członek

Skrzynki na balkon to super rozwiązanie, szczególnie dla ziół.

Shannon
    Członek

Bób może być praktyczny, ale zajmuje więcej miejsca, więc nie polecam.

mysticveil
    Członek

Sołtysi z osiedli zaopatrują się w małe doniczkowe hodowle pomidorów koktajlowych, które idealnie nadają się do małych przestrzeni. Wyglądają ładnie i smakują wyśmienicie.

QUIST
    Klucznik

Konkretny pomysł to kupno specjalnych pojemników do uprawy hydroponicznej. Dzięki nim nie potrzebujesz dużo ziemi, a rośliny rozwijają się szybciej.

Darcy
    Członek

Trochę jest mi smutno, bo za mało słońca na moim balkonie, ale planuję zamontować lustra, aby odbijały światło.

Stevie
    Członek

Dostosuj wielkość donic do miejsca, bo zbyt duże potrafią zniechęcić do dbania o rośliny.

Darcy
    Członek

Właśnie, niektórzy nie wiedzą, ale sałata jest idealna do małych upraw! Można ją zbierać przez dłuższy czas.

voidNavigator8
    Członek

Zdecydowanie warto pomyśleć o wybieraniu odmian karłowatych, np. ogórków. Dają one stosunkowo dużą plon w małych pojemnikach.

SolarFlare
    Członek